Direktlänk till inlägg 25 februari 2015

Mandela: Long walk to freedom

Av Anna - 25 februari 2015 20:41

Mandela: Long walk to freedom

 

 

Huvudrollerna: Idris Elba och Naomie Harris

Genre: Biografi

Manus: William Nicholson (baserad på Nelson Mandelas biografi-bok)

Musik: Alex Heffes

 

Handling: Filmen är baserad på Nelson Mandelas kamp mot Apartheiden. Vi får följa både hur han hade det i fängelset, men också hans dåvarande fru Winnies kamp. Vi får även en inblick under tiden han var president.

 

Åsikter: Nelson Mandela var en stor man och betyder mycket för världen. Jag har även läst hans biografi-bok och tycker om den starkt. Eftersom jag tyckte om boken så hade jag stora förhoppningar på denna filmen och jag känner att filmen uppnådde dem. Är du intresserad av historia eller gillar du biografier så rekommenderar jag den här filmen till dig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 25 februari 2015 20:20


Maleficent          Huvudrollerna: Angelina Jolie, Sharlto Copley, Elle Fanning och Sam Riley Genre: Fantasy, Thriller Manus: Paul Dini, Linda Woolverton och John Lee Hancock Musik: James Newton Howard   Handling: Filmen Maleficent är...

Presentation


Nystartad blogg 2015

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards